Přechod Jeseníků

Že by nová výzva pro ty z vás kdo zatím ještě nešel přechod Jeseníků? Spousta krásných výhledů, to je jasná, ale hlavně za jeden den navštívíte ty nejoblíbenější vrcholky v oblasti Jeseníku. Pro tuto trasu doporučuji nechat vaše auto doma. Jelikož trasa vede z bodu A do bodu B. Nebo máte tak úžasného partnera nebo kamaráda, který by vás vysadil a pak nabral v cíli, čímž pak nebudete muset se kodrcat vlakem.

Start je ve vesničce Ramzová. Odtud se vydáte na Šerák po červené. Pokud budete mít štěstí a restaurace na Šeráku bude otevřena, můžete si dát něco na posilněnou a říct si, že ten nejdelší kopec už máte za sebou. Dále budete pokračovat směrem na Keprník (1424 m) na čtvrtý nejvyšší vrchol Hrubého Jeseníku. Pak můžete pokračovat buď na vrchol Vozku, nebo to vzít rovnou směrem na Červenou horu (1333m) k Vřesové studánce. Pokud to vezmete kolem Vozky, zajdete si asi o 1,5km, ale podotýkám, na Vozce je nádherně! Na vrcholku Červené hory se můžete pokochat krásně výhledem na Praděd a říct si, tam jdu! Z Červené hory už vede krásná pohodová cesta směrem dolů na Červenohorské sedlo. Na sedle se můžete občerstvit, je tu totiž luxusní restaurace. Tady si můžete říct, že máte již 15km za sebou.

Pro větší borce můžete jen proběhnout kolem sedla a zamávat a dál pokračovat směrem na Švýcárnu. Můžete jít buď po červené, nebo po modré. Osobně preferuji červenou. Hezčí trasa, lepší výhledy a je určená pro turisty. Modrá je vhodná pro kolaře a v zimě samozřejmě pouze pro běžkaře. Na Švýcárně se opět můžete občerstvit. Dále trasa samozřejmě pokračuje na Praděd. Jak asi všichni víme, nejvyšší hora Hrubého Jeseníku (1491 m). Zde můžete dát placáka pradědovi, pochlubit se mu, že máte za sebou 24,5km a poprosit o další síly do noh, protože odtud vás čeká ještě minimálně 15,5km směrem Na skřítek.

Z Pradědu se dál skutálíte dolů na Ovčárnu a z Ovčárny vás čeká poslední kopec nahoru směrem na Vysokou holi. Pak vás čeká krásná podlouhlá trasa po vrcholcích s mírným náklonem dolů a nádhernými výhledy směrem na Jelení studánku. Po cestě můžete i krásně vidět vrchol Keprníku, odkud vlastně jdete. Jakmile dorazíte na Jelení studánku odtud můžete pokračovat buď po červené kolem Alfrédky až do Rýmařova na autobusové nádraží. (Trasa celkem cca 49,5km bez Vozky.) Nebo po zelené k chatě Na skřítku. Po cestě na chatu narazíte ještě na skalní útvar Ztracené kameny (1250 m).

Pokud dojdete k chatě Na Skřítku budete mít za sebou 40km.Tady můžete přechod Jeseníků ukončit a nasednout na autobus do Šumperka. Nebo můžete pokračovat dál dolů do Vikýřovic na vlak (+ 15,4km) nebo do Nového Malína (+12,9km).

Tak šup sbalit batoh a vyražte!

Budete dlouho vzpomínat na krásnou trasu. Hlavně vaše nohy! U mě dlouho vzpomínali záda.